Thursday, May 9, 2013

برنامه مهاجرت !!!


به قول آرش عزیز دوست مهاجرسرایمون یکی از مهمترین قسمت های مهاجرت برنامه ریزی هستش
واقعا هم درسته مگر غیر اینه که ما برای امروز کاریمون برنامه ریزی میکنم ؟
پس جرا برای مهمترین قدم زندگیم برنامه نداشته باشیم ؟
برنامه ها مهاجرت به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم میشن
کوتاه مدت برنامه ای هست که حداکثر تا 6 ماه باید به نتیجه برسه و پروندش بسته بشه
مثلا برنامه کوتاه مدت من بعد از گرفتن ویزا سفر یک هفته ای به ایران و سپس برگشت به دبی و سقر 1 ماه و نیم به مملکت عمو سام هست و بعد از گرفتن گرین کارت و سوشیال نامبر برگشتن به دبی تا بعدش خدا چی بخواد
حالا یه برنامه کوتاه مدت برای این دوره 1 ماه و نیم آمریکا دارم که دیدن چندتا از دوستان پیدا کردن ایالت مناسب برای زندگی و گرفتن گواهی نامه هستش
این شد دو تا برنامه کوتاه مدت
حالا برنامه بلند مدت که میتونه از 6 ماه باشه الی ماشالله
برنامه بلند مدت 2ساله اول  من اینه که تا دوسال آینده تو دبی جایی که کار میکنم کارم رو ادامه بدم
و یه مقدار مشکلاتی رو که دارم رو سروسامون بدم و بعدش برای زندگی برم
برنامه بلند مدت 5 ساله دوم اینه که برم آمریکا و تو ایالتی که از قبل در نظر گرفتن شروع به کار کنم و پس از یک سال شروع به ادامه تحصیل کنم تا زمانی که پاسپورتم رو بگیرم
حالا پیش نویس برنامه بلند مدت سوم که در دست تدوین هست اینه که برای گرین کارت خانواده اقدام کنم و بعدش بسته به شرایط یا همون آمریکا ادامه بدم یا برگردم دبی یا هرجای دنیا
البته شاید در زمان برنامه بلند مدت اول و دوم خدا خواست و سرمون به سنگ خورد و مزدوج شدیم اونوقت باید سعی کرد که برنامه ها رو با شرایط جدید وقف داد
با این که برای 8 سال آینده دو برنامه بلند مدت در نظر گرفتم ولی در طول این زمان مثلا برنامه های کوتاه مدت بسیار تدوین خواهد شد
همیشه عواملی طبیعی یا غیر طبیعی وجود داره که باعث اختلال در برنامه های ما میشه
ولی نکته مهم خو گرفتن و عکس العمل سریع در مقابل این تغییرات هست
برای مثال در رانتدگی وقتی کسی میپیچه جلو شما نکته مهم عکس العمل سریع هست و رد شدن از اون ماشین هست
یا وقتی برای زسیدن به مقصد تو ترافیک گیر میکنید یا باید تو ترافیک بمونید و زمان رو از دست بدید یا از مسیر دیگری برای رسیدن به هدف استفاده کنید حالا این ترافیک نباید باعث بشه شما از هدف خودتون بگذرید
گاهی هست رسیدن به هدف غیر ممکن میشه کاملا طبیعی هست
مثل این میمونه که شما تصادف کردید و ماشینتون غیر قابل حرکت هستش
آیا حرص خوردن و داد و فریاد کاری رو درست میکنه ؟ خیر
پس باید کنار امد
موفق باشید 

No comments:

Post a Comment