Tuesday, January 1, 2013

درباره لاتاری آمریکا



همه ما ميدونيم كه گرين کارت آمريکا مجوز اقامت دائم در آمريکاست. شخص با در اختيار داشتن اين کارت کليه حقوق شهروندی ايالات متحده آمريکا را بدست می آره و می تونه در آمريکا کار، زندگی و تحصيل كنه. همچنين می تونه آزادانه و بدون نيازبه اخد ويزا به آمريکا رفت و آمد کنه.

1-  ازدواج با يك سيتيزن آمريكايي 
2-  از طريق سرمايه گذاري 
3-  از طريق پناهندگي 
4-  برنده شدن از قرعه كشي گرين كارت 
5-  راههاي ديگه اي كه براشون وكيل لازمه  
برنامه ويزای مهاجرتی دايورسيتی كه بر اساس حكم كنگره آمريكا بنا نهاده شده، سالی يكبار توسط وزارت امور خارجه و تحت بند (c) 203 قانون مليت و مهاجرت (2) به اجرا در می آد. بند 131 قانون مهاجرت 1990 (Pub. L. 101-649 )، بند 203 قانون مليت و مهاجرت را اصلاح كرده تا طبقه جديدی از مهاجرين به نام "مهاجرين دايورسيتی"مهاجرين (DV را به وجود آورده. اين قانون، هر ساله 50.000 ويزای اقامت دائم برای افراد كشورهايی كه ميزان مهاجرت كمتری به ايالات متحده دارن فراهم میكنه. 
ويزاها بين شش منطقه جغرافيايی به اين ترتيب تقسيم می شن: بيشترين ميزان ويزا بهمناطقی تعلق می گيره كه كمترين ميزان مهاجر را داشته، و به شهروندان كشورهايی كه در پنج سال گذشته بيش از 50.000 مهاجر به ايالات متحده فرستادن، ويزايی تعلق نمی گيره. در هر منطقه، هيچ كشوری بيش از هفت درصد كل ويزاهای دايورسيتی در هر سال را كسب نمی كنه.
  متقاضی یا میبایست دارای دیپلم دبیرستان (یا معادل آن) باشه, و یا در طی پنج سال گذشته حداقل دو سال در حرفه ای که جهت اشتغال به آن به حداقل دو سال آموزش یا تمرین نیاز است اشتغال داشته باشه.
 برای همسر و فرزندان زیر 21 سال متقاضی نیز در صورت برنده شدن بصورت اتوماتیک ویزای مهاجرت به آمریکا صادر مي شه. زن و شوهر می توانند جهت دوبل کردن شانس برنده شدن خود هر کدام بصورت جداگانه تقاضا كنن. اگر زن یا شوهر هر کدوم برنده بشن همسر و فرزندان زیر 21 سال آنها بصورت اتوماتیک برنده و شامل تقاضا مي شن. فرزندان بالای 21 سال و فرزندان متاهل زیر 21 سال می بایست تقاضای جداگانه تنظیم کنن و امکان شرکت از طریق تقاضانامه والدین خود را ندارن.
  شما می بایست نام همه فرزندان مجرد زیر 21 سال خود را در تقاضای خود درج کنینبدون توجه به اینکه فرزند بیولوژیکی شما باشه, فرزند همسرتان از یک ازدواج قبلی باشه و یا اینکه شما آنها را به فرزندی قبول کرده باشین. فقط در صورتیکه فرزندتان هم اکنون دارای اقامت آمریکا بوده و یا تبعه آمریکا باشد لازم نیست که نام اونها را در تقاضای خود درج کنید. نام همه فرزندان زیر 21 سال خود را در تقاضا درج کنید حتی اگه الان با شما زندگی نمی کنن و یا حتی اگر تصمیم ندارین که در صورت برنده شدن در قرعه کشی آنها را با خود به آمریکا ببرین يا حتي بچه شير خواره هست. 
کامپیوتر به صورت اتفاقی اشخاصی با فرم های حائز شرایط را انتخاب مي كنه. این افراد بین ماه مه تا ژوئیه سال بعد نامه ای حاوی خبر انتخاب شدنشون و دستورالعمل های بعدی از جمله اطلاعاتی در مورد هزینه های مربوط به مهاجرت به ایالات متحده دریافت مي كنن. کسانی که انتخاب می شن توسط ایمیل (نامه الکترونیکی) این خبر را دریافت نمي كنن. کسانی که انتخاب نمی شن هیچ خبری [از طریق نامه یا ایمیل] دریافت نمي كنن. سفارت ها و کنسول گری های ایالات متحده نمی تونن لیست منتخبین قرعه کشی را تهیه کنن. همسران و فرزندان زیر 21 سال و مجرد متقاضی منتخب اصلی می تونن جهت همراهی او درخواست ویزا كنن. ویزا در فاصله زمانی بین اول اکتبر تا 30 سپتامبرصادر مي شه.
 چندین میلیون از تقاضاهای شرکت در قرعه کشی گرین کارت که سالانه به مقامات آمریکایی تسلیم میشن به دلیل عدم رعایت نکات ضروری در تنظیم صحیح تقاضا از دور قرعه کشی خارج میشن.
شرکت و برنده شدن به 9 بخش عمده تقسيم میشه:
1-ثبت نام در قرعه كشي
2-برنده شدن و پر كردن فرمهاي و ارسال مدارك
3- منتظر شدن براي كارنت شدن شماره شما در سايت KCC
4- پيدا كردن يك اسپانسر جهت ساپورت
5- انجام معاينات پزشكي
6- مصاحبه و انگشت نگاري در كنسولگري
7- انتظار براي FBI چك
8- مصاحبه دوم جهت زدن مهر ويزا به پاسپورت
9-تهيه بليط هواپيما
من الان تو مرحله 3 هستن
و امیدوارم کارم به 7 و 8 گیر نکنه :)


No comments:

Post a Comment